450 jaar Hervormde Gemeente Streefkerk

De beschrijving van de geschiedenis van 450 jaar Hervormde Gemeente van Streefkerk (1574 - 2024) vordert gestaag. Al schrijvend komt telkens de gedachte aan beeldmateriaal op. Wat is er nog "onder de mensen" dat een boek zou kunnen verfraaien? Plaatjes zeggen vaak meer dan woorden. Daarom een dringende oproep: Hebt u foto's of ander (beeld)materiaal dat betrekking heeft op kerkelijke activiteiten, neem dan a.u.b contact met me op. Onderwerpen? Clubs, verenigingen (ook groepsfoto's, liefst met de namen er bij v.l.n.r.), portretfoto's van mensen die een belangrijke (of voor het oog minder belangrijke) rol in de gemeente vervuld hebben, restauraties van de kerk, ingebruikneming van het verenigingsgebouw (Kostverloren en Molenakker), vroegere zendingsdagen (Nimboran), enz., enz. En verhalen, die wil ik ook graag horen. Enkele gemeenteleden hebben me al geholpen, waarvoor hartelijk dank! En hebt u zelf niets maar weet u anderen die mogelijk wel iets hebben, tip hen of mij dan. Wie weet... Het gaat om de periode tot 2024.

Benieuwd naar uw reacties.

Arie van Werkhoven.

Toen opende Hij hun verstand zodat zij de Schriften begrepen. (Lukas 24:45)